Daglig leder i Norsk Bane, Jørg Westermann sier at kollisjoner mellom nye veiprosjekt og traseer for en framtidig jernbane vil kunne skje flere steder. Flere politikere og organisasjoner har etterlyst helhetlige planer for utbygging av vei og baner i Norge, og ønsket et mye tettere samarbeid mellom Vegvesenet og Jernbaneverket.
Ifølge Westermann er hovedproblemet at Jernbaneverket splitter opp utredningen i flere utlysingsfaser og en rad med mindre delutredninger.
I en kommentar nevner Westermann som eksempel at Jernbaneverket har lyst ut in markedsanalyse for persontrafikk uten at den blir sett i sammenheng med analysene av trasé og lønnsomhet. Jernbaneverket sitt fragmenterte utgreiingsopplegg vil derfor ikke gi pålitelige resultat.
Kilde: Nationen
Drawing as Argument: Annotation Returns as Architecture’s Sharpest Tool
-
Architects are pairing impressive imagery — renderings, photographs, etc. —
with equally striking drawings. Their weapon of choice? Annotation.
The post ...
Legg inn en kommentar