Ifølge NRK kommer Regjeringen i revidert nasjonalbudsjett med et forslag om at alle vindkraftanlegg skal betale en produksjonsavgift for hver kilowatt de produserer.
– Vi foreslår en moderat avgift som skal sørge for at noe av verdiskapningen blir igjen lokalt, sier olje- og energiminister Tina Bru til NRK.
Vannkraftanleggene betaler en naturressursavgift på 1,3 øre per produsert kilowatt-time. Dersom vindkraftprodusentene må betale tilsvarende, kan vindkraftkommunene se frem til 220 millioner kroner i økte inntekter.
St Kilda pier wins peak Victorian architecture award as judges praise
playful and ‘deeply civic’ design
-
State government project among range of works celebrated for
community-centred design that goes beyond utility
The reimagined St Kilda pier has added mor...
Legg inn en kommentar