Det er trist når politikere abdiserer fra politikken og gjør seg selv til rene administratorer og byråkrater. Olje- og energiminister Terje Riis-Johansen gjør det når han skriver om hvor grundig han har utredet alternativene til høyspentledningen gjennom Hardanger i gårsdagens innlegg i Dagens Næringsliv.
DN skrev mandag at da resultatet av den ordinære saksbehandlingen kom frem til at svaret var en høyspentledning gjennom Hardanger og over Hardangerfjorden, burde Riis-Johansen stoppet opp og spurt om kraftledningen fra Sima til Samnanger virkelig var nødvendig og uunngåelig. Han burde gjort noen politiske vurderinger og prioriteringer.
Men nei, Riis-Johansen foretrekker å holde seg til detaljene i saksbehandlingen til Statnett og NVE. Han gjør ikke en eneste politisk vurdering eller prioritering. Det er for slapt.
Kilde: DN.no
St Kilda pier wins peak Victorian architecture award as judges praise
playful and ‘deeply civic’ design
-
State government project among range of works celebrated for
community-centred design that goes beyond utility
The reimagined St Kilda pier has added mor...
Legg inn en kommentar