Forslaget om å gjøre plan- og bygningsloven enklere ble tirsdag behandlet i kommunal- og forvaltningskomiteen. Komiteen foreslår i sin innstilling at folk heretter skal kunne oppføre frittliggende bygninger på inntil 50 kvadratmeter, som garasjer, uthus eller lignende, uten krav om kommunal saksbehandling eller nabovarsling, såfremt bygningen er i samsvar med plan- og bygningsloven.
– Vi vil gjøre det enklere for folk flest. Nå kan folk bygge seg en garasje på egen tomt uten å måtte søke kommunen, sier komitéleder Helge Andre Njåstad (Frp).
Stortinget skal behandle lovendringene 16. juni. KrF støtter ifølge Njåstad hele forslaget, mens Venstre støtter det meste av det. Dermed er det sikret flertall i Stortinget.
Kilde: DN.no
St Kilda pier wins peak Victorian architecture award as judges praise
playful and ‘deeply civic’ design
-
State government project among range of works celebrated for
community-centred design that goes beyond utility
The reimagined St Kilda pier has added mor...
Legg inn en kommentar