Høringsfristen har gått ut for Kommunal- og moderniseringsdepartementets foreslåtte endringer i byggesaksforskriften. Målet er å bygge ned byråkratiet rundt byggearbeider, og en rekke tiltak på egen tomt er foreslått unntatt søknadsplikt. Mange nye tiltak vil ikke bli søknadspliktige, og garasjebyggeren vil i mange tilfeller ikke behøve å varsle naboen før spaden settes i jorden.
«I en tid da domstolene stadig opplever en økning i saksmengde, bør en stille seg spørsmålet om det er hensiktsmessig å bidra til et økt press på rettsapparatet», skriver fylkesmannen i Oslo og Akershus, som mener at forslaget kan bidra til en økning av antall konflikter.
Kilde: DN.no
Who Owns the Architectural Narrative Today?
-
Architects say society undervalues architecture, but perhaps the real issue
is who controls architecture’s narrative in the first place.
The post Who Own...
Legg inn en kommentar