Volkswagen ser for seg en ny måte for hvordan vi skal hurtiglade el-biler i fremtiden. VW har vist frem en prototype for en selvkjørende ladeenhet, som styrer seg selv ved hjelp av flere kameraer, laserscannere og ultrasoniske sensorer. Roboten bringer med seg et allerede oppladet energilager og kobler dette automatisk til bilen.
På denne måten reduseres behovet for å stå og vente på ledig ladepunkt, og man trenger ikke stresse med å komme tilbake til bilen fordi andre venter på tur ved laderen. Prototypen har en ladekapasitet på 50 kW, og tilsvarer altså en helt normal hurtiglader.
How can the world combat the climate crisis?
-
Climate change is accelerating at an unprecedented rate. With it comes
threats like global warming, pollution, natural disasters, degraded
landscapes and t...
Jobber for bedre naboskap
-
Vårens program i Stavanger arkitektforening (SAF) tar sikte på å bidra til
debatten om byutvikling i Stavanger-området, i forkant av høstens lokalvalg.
25 Best Architecture Firms in Spain
-
These architecture firms are leading the way in Spain and beyond.
The post 25 Best Architecture Firms in Spain appeared first on Journal.
Have Clock, Will Travel
-
[Image: From *The Hunt For Red October*, via Quora].
There’s a throwaway line in *The Hunt For Red October* where a submarine
navigator jokes, “Give me a s...
Ett farligt glapp
-
Ett farligt glapp
onsdag, oktober 12, 2016 - 10:25
*Brexit *har chockat den brittiska arkitektkåren. Utan fri rörlighet får
Storbritannien svårt att fort...
Legg inn en kommentar