I bensinutgave gjør VentureOne 0 til 100 km/t på under 6 sekunder, og har en toppfart på 160 km/t. Den veier 540 kg, registreres som motorsykkel, men kan kjøres på vanlig bilsertifikat.
Det unike med konstruksjoner er at førerhuset kan krenge opp til 45 grader i svingene, akkurat som en motorsykkel. Krengesystemet, kalt "Dynamic Vehicle Control" er utviklet av det hollandske firmaet Carver Engineering, responderer i henhold til både rattet og førerens bevegelser. Sjekk videoen for å få et inntrykk av hvordan dette fungerer.
Den rene elektriske versjonen vil få to 20kW motorer og et 17 kWh lithium-ion batteri. Denne versjonen når en toppfart på 120 km/t og en akslererer fra 0 til 100 km/t på 8 sekunder. Batteriet skal kunne holde til en tur på 190 km, hvilket burde klare seg selv for de fleste dagpendlere. Den rent eletriske versjonen vil koste 23.000$, og med dagens dollarkurs kan en håpe på en hyggelig pris også i Norge.
Les mer om VentureOne, og ikke glem å sjekke ut filmene av Carver.
Legg inn en kommentar