Daglig leder i Norsk Bane, Jørg Westermann sier at kollisjoner mellom nye veiprosjekt og traseer for en framtidig jernbane vil kunne skje flere steder. Flere politikere og organisasjoner har etterlyst helhetlige planer for utbygging av vei og baner i Norge, og ønsket et mye tettere samarbeid mellom Vegvesenet og Jernbaneverket.
Ifølge Westermann er hovedproblemet at Jernbaneverket splitter opp utredningen i flere utlysingsfaser og en rad med mindre delutredninger.
I en kommentar nevner Westermann som eksempel at Jernbaneverket har lyst ut in markedsanalyse for persontrafikk uten at den blir sett i sammenheng med analysene av trasé og lønnsomhet. Jernbaneverket sitt fragmenterte utgreiingsopplegg vil derfor ikke gi pålitelige resultat.
Kilde: Nationen
‘It should feel like an extension of the living room’: radical study centre
is named best building in Europe
-
A ‘non-hierarchical’ university space that can be continually altered or
even moved has won the EU’s biennial prize for contemporary architecture
A ligh...
Legg inn en kommentar