I California innføres en lov som forbyr flatskjermer som bruker for mye strøm. De nye reglene krever at alle flatskjermer som selges i California fra 2011, må bruke 33 prosent mindre energi enn de som er i salg i dag, og 50 prosent mindre fra 2013.
TV-apparater står for 10 prosent av energibruken i en gjennomsnittlig husholdning, og det påstås at vedtaket vil spare nok energi til over 800.000 boliger.
California har ofte vært banebrytende når det gjelder ny miljølovgivning,, og det er forventet at vedtaket vil sette standarden for nye TV-er på verdensbasis.
DN.no
St Kilda pier wins peak Victorian architecture award as judges praise
playful and ‘deeply civic’ design
-
State government project among range of works celebrated for
community-centred design that goes beyond utility
The reimagined St Kilda pier has added mor...
Legg inn en kommentar