General Motors (Opel, Chevrolet, Cadillac, GMC og flere merker), forsøkte å gjøre suksess hos studenter med en nasjonal annonsekampanje i USA.
«Virkeligheten suger» fortalte GM, og viste en syklist som blir forbikjørt av en lykkelig student bak rattet. Videre fortalte annonsen «stop pedaling, start driving».
Nå innser General Motors at annonsen var totalt skivebom, og beklager både annonse og budskap, og forsøker til og med å fjerne bannere og gigantiske annonseboards langs veien for å legge kampanjen død.
Skjønt på kampanjens nettsted synes budskapet å leve videre. Her er det imidlertid fotgjengere som får gjennomgå:
Og hva er GMs alternativ? Jo, en liten sak som denne:
kanskje hadde det vært bedre om de gikk konkurs, slik det så ut til for et par år siden. Holder de på slik kan det godt hende...
Kilde: Bergens Tidende bil
From Displacement to Dignity: Rethinking the Architecture of Shelter as
Essential Homes
-
With many people living in refugee camps for years or decades, better homes
are needed. A new prototype promises answers.
The post From Displacement to ...
Legg inn en kommentar