Det har så langt kostet staten 2,3 milliarder kroner i tapte inntekter å få 30.000 elbiler på norske veier. Transportøkonomisk institutt har regnet på samfunnsregnskapet, og konkluderer med at elbilpolitikken er ikke dyr i forhold til mange andre klimatiltak.
Transportøkonomisk institutt har satt opp et scenario der de regner med at flere av privilegiene elbilister har i dag, vil bli borte. I stedet ser de på hvordan man kan gjøre det dyrere å kjøpe biler som slipper ut mye CO2.
– Biler som slipper ut mer enn 50-100 gram CO2 vil få skjerpede avgifter og sånn sett bidra til å opprettholde statens inntekter, sier Kjell Werner Johansen, assisterende direktør i Transportøkonomisk institutt.
Kilde: NRK
30 Best Architecture and Design Firms in Tokyo
-
If Tokyo is a vibrant metropolis acts as a gate to the future, then these
architects are shaping the city of tomorrow.
The post 30 Best Architecture and ...
Legg inn en kommentar