I kommentaren How the Love Affair With Apple Might End (Hvordan kjærlighetsforholdet til Apple kan ende) skisserer hun en fremtid der Apple gradvis vil oppleve tilbakegang, får så å få det endelige nådestøtet av en konkurrent som tenker miljø og etikk framfor profitt og ytre design.
Rawsthorn sammenligner Apples historie med det tyske selskapet Braun, som feiret triumfer med barbermaskiner og lydutstyr og på 1960 og 1970-tallet. Selskapet ble likevel langsomt irrelevant, før de til slut bare sto igjen med barbermaskinene og Bang & Olufsen overta tronen som designlydsjef.
Problemet er at det som er tøft og nyskapende design akkurat nå ikke varer så veldig lenge. Og at det er uhyre vanskelig å tolke hva markedet egentlig ønsker seg rent utseendemessig.
Kilde: ITavisen
10 Architects Who Can – and Should – Win the Pritzker Prize
-
These architects are thought leaders who exemplify the spirit of what we
celebrate: architecture that builds a better future.
The post 10 Architects Who ...
Legg inn en kommentar