Nå lanserer Think omsider en varebilversjon. THINK City N1 har en lastekapasitet på maks 237 kilo og 700 liter totalt lastevolum. Dette må være eneste farbare vei for Think, som trolig vil slite i personbilmarkedet. Skreddersøm mot næringsaktører er trolig tingen.
- Vi ser et stort potensial i en serie med varebiler basert på Think City plattform. Det er mange og store kundegrupper for denne typen biler, alt fra private bedrifter, stat og kommune til for eksempel postvesenet. Vareleveranser med forholdsvis korte strekninger og mange start og stopp er perfekt for en elbil, sier Barry Engle, administrerende direktør i Think i en pressemelding.
Sener i år kommer Think Compact, en modell med utvidet lastekapasitet på 900 liter. Bilen er spesialdesignet for flåtesalg i Frankrike, gjennom den franske stats innkjøpsordning UGAP. Også spanjolene viser stor interesse for denne bilen med utvidet lasterom.
Cities on the Go: Could Mobile Architecture Decentralize Urban Futures?
-
Though primarily tested on a small scale, mobile architecture holds the
potential to free us from the limits of static urbanization.
The post Cities on ...
Legg inn en kommentar