Volkswagen-aksjen stuper nesten 20 prosent etter at konsernet ble anklaget av den amerikanske miljøvernetaten (EPA) for å benytte ulovlig programvare i nærmere en halv million dieselbiler, ifølge The Guardian.
Bilprodusenten skal ha installert et program som fikk de aktuelle bilene til å redusere utslippene av nitrogenoksyd (NOX). Programmet skal bare ha blitt aktivert mens bilene gjennomgikk de strenge amerikanske testene. Når bilene senere ble solgt til kunder var programmet ifølge EPA ikke aktivert lenger, noe som medførte at disse bilene slapp ut opptil 40 ganger så mye NOX som det som er tillatt. Skal genseverdiene holdes betyr det dårligere ytelse og rekkevidde, noe som naturlig nok vil gjøre kundende forbanna.
VW unnskylder seg selvsagt, men dette blir dyrt. Dermed tar denne "oppsummeringen" det neste på kornet:
Via: DN.no
The Architecture Gym: Keeping Design Judgment Fit for the Age of AI
-
Art history, oil painting and craft are not outdated skills. They are the
reps that keep architects fit for AI.
The post The Architecture Gym: Keeping De...
Legg inn en kommentar