Noe av potensialet som ligger i 3D-rendringer fikk vi se her om dagen, i en viualisering basert på spillmotoren Unreal 4 Engine. Spill er åpenbart også et av de første områdene som for alvor vil ta i bruk Virtual Reality (VR). Spillselskapet Valve kommer med en egen VR-brukke, utviklet i samarbeid med smarttelefonprodusenten HTC, under navnet HTCVive.
HTC Vive skanner rommet brukeren befinner seg og unngår dermed fysiske kollisjonerved å lage virtuelle barrierer. Ved hjelp av 70 ulike sensorer og en høyoppløselig skjerm med oppdateringsfrekven på 90 Hz skal man får en opplevelse som både er svært presis, forklarer toppsjef Peter Chou i HTC.
HTC har laget en universalkontroll som alle VR-opplevelsene vil støtte. I tillegg vil håndbevegelser bli registrert og presentert virtuelt.
Du kan se mer på HTCs egen VR-nettside.
Kilde: DN.no
Fake it Till You Build it? The Pitfalls and Possibilities of Architectural
Representation
-
In an AI-driven era, how can architects balance imagination with honest
representation?
The post Fake it Till You Build it? The Pitfalls and Possibilitie...
Legg inn en kommentar