Flere partier gikk til valg på å gjøre den indre bykjernen tilnærmet bilfri, med unntak for nødvendig transport som transport av forflytningshemmede, varetransport og kollektivtrafikk. Nå har derfor MDG, SV og Ap blitt enige om at Oslo sentrum skal være fritt for biler innen 2019.
– Dette er realistisk. Det ligger mange parkeringshus rundt Ring 1, som gir kort vei til arbeidsplassene her, sier Aud Tennøy ved Transportøkonomisk institutt til Aftenposten.
Dagsavisen skriver at Ap har vært mer progressiv i miljøpolitikken enn ventet og at MDGs krav om mer sykkelvei og sykkeltilpasning skal ha vært relativt enkelt å lande, da det ikke er snakk om dyre tiltak.
Kilde: Dagsavisen
Drawings, Models and More: Why Architects Should Champion Analog Craft in
the Digital Age
-
Before the visualization comes the thinking — and analog work remains
central to exploring space, structure and architectural intent.
The post Drawings, ...
Legg inn en kommentar