Flere partier gikk til valg på å gjøre den indre bykjernen tilnærmet bilfri, med unntak for nødvendig transport som transport av forflytningshemmede, varetransport og kollektivtrafikk. Nå har derfor MDG, SV og Ap blitt enige om at Oslo sentrum skal være fritt for biler innen 2019.
– Dette er realistisk. Det ligger mange parkeringshus rundt Ring 1, som gir kort vei til arbeidsplassene her, sier Aud Tennøy ved Transportøkonomisk institutt til Aftenposten.
Dagsavisen skriver at Ap har vært mer progressiv i miljøpolitikken enn ventet og at MDGs krav om mer sykkelvei og sykkeltilpasning skal ha vært relativt enkelt å lande, da det ikke er snakk om dyre tiltak.
Kilde: Dagsavisen
Fake it Till You Build it? The Pitfalls and Possibilities of Architectural
Representation
-
In an AI-driven era, how can architects balance imagination with honest
representation?
The post Fake it Till You Build it? The Pitfalls and Possibilitie...
Legg inn en kommentar