Flere partier gikk til valg på å gjøre den indre bykjernen tilnærmet bilfri, med unntak for nødvendig transport som transport av forflytningshemmede, varetransport og kollektivtrafikk. Nå har derfor MDG, SV og Ap blitt enige om at Oslo sentrum skal være fritt for biler innen 2019.
– Dette er realistisk. Det ligger mange parkeringshus rundt Ring 1, som gir kort vei til arbeidsplassene her, sier Aud Tennøy ved Transportøkonomisk institutt til Aftenposten.
Dagsavisen skriver at Ap har vært mer progressiv i miljøpolitikken enn ventet og at MDGs krav om mer sykkelvei og sykkeltilpasning skal ha vært relativt enkelt å lande, da det ikke er snakk om dyre tiltak.
Kilde: Dagsavisen
30 Best Architecture and Design Firms in Tokyo
-
If Tokyo is a vibrant metropolis acts as a gate to the future, then these
architects are shaping the city of tomorrow.
The post 30 Best Architecture and ...
Legg inn en kommentar